ACARA PARMINGGUON HKBP BONGBONGAN

Minggu XXI Dung Trinitatis, tanggal 01 Nopember 2020 (Di Jabu)

 Ev.: 2 Rajaraja 23: 1 - 14                                                              Ep.: 1 Korint 3: 10 – 17

Topik:  Haimbaruon Ni Partondion

01.    Marende BE No.  581: 1  SANGAP DI JAHOWA

v    Sangap di jahowa na sun timbul i, balga ni holongNa ndang tarasam i

Dilehon AnakNa na sasada i, manobus hita jolma pardosa i

Puji ma Debata ale manisia, las roham las roham somba ma Debata

Dapothon Jahowa na sun timbul i, marhite  AnakNa Tuhan Jesus i.

03. VOTUM – introitus – tangiang:

U  :  Marhitehite Goar ni Debata Ama, dohot Goar ni AnakNa Tuhan Jesus Kristus, dohot Goar ni Tondi Porbadia na tumompa langit dohot tano on. Amen. Halomohon  Jahowa, jadi lehononNa ma tu ho na pinangido ni roham. Pasahat ma dalanmu tu Jahowa jala haposi Ibana, asa Ibana paturehon. Parohon ma roham maradophon Jahowa jala Ibana paimaima. Sai marhaposan tu  Jahowa ma ho jala ulahon na denggan. Ai holong do roha ni Jahowa mida uhum jala ndang tagamon tadingkononNa angka na niasianNa. Haleluya!.

R  :           (Mangendehon): Haleluya, Haleluya, Haleluya!

U  :  Martangiang ma hita :  Ale Tuhan Debata jala Amanami! Sai togutogu jala rajai ma rohanami marhitehite TondiMi, asa olo hami manangihon dohot manjalo HataM. Sai pahot ma HataM di bagasan rohanami, asa lam imbaru jala lam badia rohanami. Sai urupi ma, asa lam marhaposan hami tu AnakMu, Tuhan Jesus Kristus, asa jumpang hami hangoluan saleleng ni lelengna. Amen.   

 

04. Marende BE No. 115: 1               TUHAN DEBATA                  BL. 59            

v  Tuhan Debata, sai ramoti ma daging dohot tondinami

I do pangidoannami, sai pahipas be hami on sude

 

05. Patik: 

U  :  Patik ni Debata di Minggunta sadari on, i ma na tarsurat di Mateus 22: 37 - 39. “Jadi didok Jesus ma: Sihaholonganmu do Tuhan Debatam sian nasa ateatem, sian nasa hosam dohot sian nasa roham! I do patik raya jala parjolo. Alai dos do arga ni na paduahon on: Sihaholonganmu do donganmi doshon dirim! Antong rap mangido gogo ma hita tu adopan ni Debata.

S   : Ale Tuhan Debata, sai pargogoi ma hami mangulahon na hombar tu PatikMi. Amen.

 

06. Marende BE No. 150: 1   NDANG AU NAMPUNA AHU  BL. 125

v  Ndang au nampuna ahu; hulehon diringkon

Tu Tuhan i, Rajangku, sigomgom tano on

Ai dibagasan Jesus au, diida Debatangku, na pasonangkon au.

 

07. MANOPOTI DOSA:

U  :  Ale Tuhan Debata, Amanami na di banua ginjang! Ho do na patupahon hasesaan ni dosa di hami halak na dangol on marhitehite Anak haholongan ni rohaM. Sai asi ma rohaM di hami, angka na mangarsakhon dosanami. Sai sahapi ma tu bagasan rohanami hasesaan ni dosanami i. Lehon ma tu hami TondiM na badia i, asa unang ganggu rohanami di asi ni rohaM, alai asa hot rohanami marhaporseaon laho manggotaphon nasa dosa dohot roha portibi on, asa hupasahat hami dirinami tu Ho, gabe pelean na mangolu jala na badia marhitehite Tuhan Jesus Kristus Tuhannami. Amen.    

S   : (Mangendehon): BE No. 815: 3       ULI DO TINGKI NA HOHOM                   

v  Uli do tingki na hohom, pasahat pangidoanki

Tu Debata na bonar i, Sitangihon tangiang i.

Di na huida bohiMi porsea au di hataMi,

Tompas holso ni rohangki, di tingki martangiang i.

U  :  Tabege ma Hata bagabaga taringot tu hasesaan ni dosa: Humophop hita, gabe dosa do Ibana na so tumanda dosa dibahen Debata, asa gabe hatigoran ni Debata hita, marhitehite Ibana. Hasangapon ma di Debata na di ginjang!

R  :  Amen.              

08. Marende BE No. 539: 1   Sai Hutagam Do Tuhanku

v  Sai hutagam do Tuhanku, sai masihol rohangki, di haroro ni

Tuhanku songon na nidokNa i. Sai mardongan olopolop huriaM

Managam Ho, Maranata, ro o Tuhan, Amen, sai tibu ma ro.

 

09. E p i s t e l :  1 Korint 3: 10 – 17 (Dijaha Responsoria sian Bibel. Dung sidung dijaha didok uluan ma: I do sahatna: Martua ma angka na tumangihon Hata ni Debata jala na umpeopsa. Amen).

10. Marende BE No. 434: 1    TUHAN JESUS BERENG AU   BL. 388

v  Tuhan Jesus bereng au di son, ro ma au marsomba tu joloM.

Mansai leleng au manjua, ndang tarbahen au martua.

Dilului Ho, ale Tuhan, au, diihuthon Ho au tu na dao

Naung dapotan au di Ho, Tuhan, di son do au. Sae dosangku dibaen Tuhanki, monang au dibaen mudarNa i. Gogo do dilehon Tuhanki di au, di au.

 

11. MANGHATINDANGHON HAPORSEAON:

U  :  Tahatindangkon ma haporseaonta i, songon na hinatindangkon ni donganta sahaporseaon di sandok portibi on. Rap ma hita mandok: Ahu Porsea…..    

12. TANGIANG PANGONDIANON

13. Marende BE No. 458: 1               BARITA NA UMULI I                      BL. 309

v  Barita na umuli i, na sian Tuhan Jesus

Sai i do margogoihon au, nang arsak pe hubolus

On mangapuli rohangki : Sai Tuhanki na basa i do donganki

14. JAMITA:  2 Rajaraja 23: 1 – 14  (Dijaha Responsoria sian Bibel).

Raja Yosia memberikan contoh yang baik kepada kita. Dia tetap melakukan pembaharuan walaupun bangsanya tidak akan luput dari hukuman Tuhan Allah. Yosia tetap berharap bahwa Tuhan akan mengampuni Yehuda. Taat kepada Tuhan dan menjalankan apa yang difirmankan Tuhan bukanlah sesuatu yang memerlukan perhitungan untung rugi. Ketaatan dan menjalankan firman Tuhan adalah kewajiban mutlak bagi setiap orang. Maka Yosiapun menjalankan terus reformasinya. Hal pertama yang dia lakukan adalah menekankan perjanjian antara Allah dengan umat-Nya. Israel dan Yehuda berdosa karena mereka telah melanggar perjanjian dengan Allah. Pertobatan sejati hanya mungkin terjadi kalau seluruh umat Tuhan menyadari dua hal, yaitu bahwa Allah telah setia kepada perjanjian-Nya dan seluruh manusia telah gagal dalam mematuhi perjanjian tersebut. Penekanan kepada kesetiaan Allah membuat berita pertobatan menjadi berita yang terus diremehkan orang. Seolah-olah kesetiaan Allah adalah sesuatu yang wajar kita peroleh dari Tuhan. Di sisi lain, kita melupakan bahwa kita telah memberontak terhadap Tuhan. Pemberontakan yang akan mengarahkan kita kepada penghukuman. Setelah mengingatkan kembali kegagalan Yehuda dan Israel untuk menaati perjanjian dengan Allah yang setia, maka Yosia mengadakan pembersihan di tengah-tengah Yehuda. Imam-imam dan dewa-dewa asing diberhentikan dan segala hal yang berkait dengan Baal dan dewa-dewa lainnya dihancurkan oleh Yosia. Dia benar-benar mengadakan pembersihan untuk menghilangkan efek dosa dan pengaruhnya. Hal ini dilakukan Yosia agar belas kasihan Tuhan menjadi pulih kembali terhadap Yehuda.

Raja Yosia juga menghancurkan segala patung berhala dan mezbah-mezbah korban. Ini bukan hanya untuk mencegah tindakan penyembahan berhala itu muncul lagi di waktu yang akan datang, tetapi juga merupakan tindakan yang didorong oleh kebencian terhadap berhala-berhala itu. Penghancuran ini merupakan pernyataan kejijikan Yosia terhadap segala berhala. Bukan sekadar menghindarkan diri dari dosa tetapi juga membenci dosa dengan sepenuh hati. Sisi lain dari mengasihi Allah adalah membenci perbuatan dosa. Sebagaimana besarnya kasih kita kepada Allah, sedemikian juga besarnya kebencian kita kepada dosa. Mengapa banyak orang terus mencintai dosa-dosanya? Karena mereka tidak mengasihi Allah. Mengapa ada orang yang begitu benci dosa dan terus menjauhinya dengan segenap hati? Karena mereka mengasihi Allah dengan segenap hati.

Hal yang dapat kita renungkan adalah kegigihan Yosia membersihkan segala hal yang berkaitan dengan berhala di daerah Yehuda, bahkan seluruh Israel. Ini jugalah yang harus terjadi di dalam hidup kita. Menghancurkan dosa di dalam diri kita, kebiasaan kita, perbuatan kita, dan bahkan di dalam pikiran kita. Jangan sisakan sedikit pun dari kehidupan lama. Hancurkan perbuatan dosa tanpa memberikan toleransi apa pun di dalam diri kita. Yosia telah melihat apa yang terjadi pada bangsanya. Seluruh kerusakan dan hukuman yang terjadi adalah karena mereka sujud menyembah berhala. Betapa berbahayanya pengaruh agama-agama kuno yang ada pada bangsa-bangsa di sekitar Israel. Itulah sebabnya dia tidak mau memberikan toleransi terhadap perbuatan dosa. Semua dihancurkannya supaya tidak ada sisa penyembahan berhala yang dapat kembali memengaruhi Yehuda untuk memberontak kepada Allah pencipta langit dan bumi.

Firman Tuhan ini juga mengingatkan kita bahwa kasih kepada Allah tidak mungkin ada bersama-sama dengan cinta kepada dunia ini. Tidak ada yang dapat mempunyai dua tuan, dia akan setia kepada yang satu dan mengabaikan yang lain (Mat. 6: 24). Siapapun yang bersahabat dengan dunia ini menjadikan dirinya musuh Allah (Yak. 4: 4). Jika seseorang mengasihi Allah, maka dengan tingkat yang sama besar dia akan membenci dosa. Sudahkah kita memiliki kasih kepada Allah dan kebencian terhadap dosa? Mungkin banyak orang akan melihat ada yang salah jika kita begitu dingin dan tidak peduli kepada Allah. Jika kita mengasihi Allah maka kita akan membenci dosa. Semakin besar kasih kita kepada Allah, maka semakin besar pulalah kebencian kita terhadap dosa. Tetapi jika kita terus memikirkan dan melakukan maka kasih kita kepada Allah tidak mungkin mendapat tempat sedikitpun bagi kita. Untuk itu, jauhkanlah dirimu dari perbuatan-perbuatan dosa dan mendekatlah kepada Tuhan maka kasih Karunia Tuhan akan memenuhi setiap pribadi yang percaya pada-Nya. Amin.

15. Marende BE No. 766: 1               PADAN NA ULI         (Papungu Pelean)

v  Padan na uli “Ho ndang hulupahon”, ndang pola mabiar au di ngolungki,

Nang pe holom do dalan siboluson, ro do hatiuron sian langit i.

“Ho tung so huhalupahon, Au do manogihon Au do mangondihon

Ho tung so huhalupahon, Au do margogoihon pos ma rohami”.

 

16.  Panutup:

U: Tatangianghon ma peleanta on: Ale Debata, Amanami na di banua ginjang, Ho do haroroan ni saluhut silehonlehon na denggan dohot nasa uli basa na mauliutus. Hupasahat hami ma sian na nilehonMi tu hami, peleannami tu Ho. Sai jalo ma i gabe uap na hushus di joloM. Pasupasu ma i jala ramoti asa huparhaseang hami pelean on, patimbulhon harajaonMu di tongatonga ni huriaM dohot di portibi on. Buhai ma rohanami marhitehite TondiM, asa lam hutanda hami godang ni silehonlehonMi tu hami, asa lam girgir hami mandok mauliate tu Ho, marhitehite Jesus Kristus Tuhannami. Amen.

S   : (Mangendehon): BE No. 204: 2       Ndang Tadingkononhu Ho

v Nasa na ni lehonMi, tondi ro di pamatanghu. Hosa dohot gogongki,

Ro di saluhut artanghu. Hupasahat i tu Ho, na so unsatonhu do.

U  :  Ale Amanami na di banua ginjang! Sai pinarbadia ma GoarMu! Sai ro ma harajaonMu! Sai saut ma lomo ni rohaM di banua tonga on songon na di banua ginjang! Lehon ma tu hami sadari on hangoluan siapari! Sesa ma dosanami songon panesanami di dosa ni dongan na mardosa tu hami! Unang hami togihon tu pangunjunan! Palua ma hami sian pangago!

S   : (Mangendehon): Ai Ho do nampuna harajaon dohot hagogoon ro di hasangapon saleleng ni lelengna. Amen!

U  :  Pasupasu! (Parhalado Partohonan).

S   : (Mangendehon): Amen… Amen… Amen...

 

Pelean Parmingguon Kel. 01 Nop’ 2020  : ….……………………………………..............

Godangna                                            : Rp..…………………………...............................

 

Selamat Hari Minggu..  Tuhan Memberkati.

Komentar

Postingan populer dari blog ini