ACARA PARMINGGUON HKBP BONGBONGAN

Minggu XVIII Dung Trinitatis, tanggal 11 Oktober 2020 (Di Jabu)

& Ev.: Markus 10: 35 - 45                                                              & Ep.: 2 Musa 18: 17 – 23

 

Topik:  Naposo Na Gabe Pangoloi

 

01.    Marende BE No. 4:  1 – 2                                SAI PUJI DEBATA

v Sai puji Debata Dibaen asi rohaNa,huhut tongtong basa di nasa tinompaNa
Ria ma hita be Mamuji Debata, ai sesa do nuaeng Dosanta i dibaen.

 

v Disuru Debata AnakNa Jesus Kristus, jadi mansai arga do hita on ditobus
Diporsan Jesus i Dosanta sasude, asa mudarNa i Paias hita be.

03. VOTUM – introitus – tangiang:  (U = Uluan, R = Ruas, S = Sude).

U   :  Marhitehite Goar ni Debata Ama, dohot Goar ni AnakNa Tuhan Jesus Kristus, dohot Goar ni Tondi Porbadia na tumompa langit dohot tano on. Amen. Martua do halak na manaon di pangunjunan, ai dung tau sian pangunjunan i, jaloonna do tumpal hangoluan, na pinarbagabaga ni Tuhan i tu angka na holong roha di Ibana. Haleluya!.

S   :               (Mangendehon): Haleluya, Haleluya, Haleluya!

U   :  Martangiang ma hita: Ale Tuhan Debata, Parasiroha na sumurung! Mauliate ma rohanami tu Ho, ala di jou Ho hami tu pangkirimon di hangoluan saleleng ni lelengna. Sai lehon ma TondiM tu rohanami, asa margogo hami mangalo hisaphisap ni rohanami jala asa hulului hami, angka na di banua ginjang i. Pargogoi ma hami manaluhon saluhut na naeng mangambat hami tu hasonangan. Sai paganda haporseaon, pangkirimon dohot pamompomion ni rohanami, asa monang hami ro di ujungna, laho manjalo tumpal i hami di joloM ala ni AnakMu, Tuhan Jesus Sipangolu i. Amen.

 

04. Marende BE No. 253 : 1        ALE DEBATANGKI             Bl. 209      

v  Ale Debatangki lam jonok rohangki, jonok tu Ho

Ima na sai tongtong, sangkap ni rohangkon, jonok tu Ho

Nang beha panoguM di au on naposoM

Asa lam jonok do, jonok tu Ho, jonok tu Ho.

05. Patik: 

U: Patik ni Debata di Minggunta sadari on, i ma na tarsurat di Mateus 25: 23.  Dung i didok indukna i ma tu ibana: Taho ma i, ale naposo na denggan roha jala haposan; haposan do ho di na otik, pasahatonku ma tu ho godang. Bongot ma ho tu halasan ni roha ni tuanmu. (Antong rap mangido gogo ma hita tu adopan ni Debata).

S:  Ale Tuhan Debata, sai pargogoi ma hami mangulahon na hombar tu PatikMi. Amen.

06. Marende BE No. 178:  2   RO MA TU JESUS           Bl. 196

v    Ro ma tu Jesus undukkon ma pambahenanMu na so tama

Naeng sesaonNa do dosaMi dibaen mudarNa i

Mansai las rohanta i muse molo ias sian dosa pe

Sai ro ma hita  tu surgo i,  laos sonang ma di si.

07. MANOPOTI DOSA:

U   :  Ale Tuhan Debata, na badia jala na bonar. Parasi jala Partalup ni roha jala na basar do Ho! Sai marpangulahi ma rohaM mida hami. Ai tung jotjot do ndang huoloi hami Ho hombar tu parsuruonMi di hami angka naposoM. Ganup tingki do nian ingkon hatindanghononnaMi angka pambahenanMu nagodang i tu ngolunami, alai gumodang do angka na so apala ringkot hueahi hami di hasiangan on. Marpangulahi ma rohaM mida hami. Sian sandok rohanami, huparhatopot hami do nuaeng di adopanMi na dihalomohon Ho do hami asa gabe parhobas tu angka dongan, jala masipajolojoloanan tahe masipasangapan, songon naung binahen ni Kristus tu hami. Dibahen i pasonang jala apuli ma hami angka na hinophop ni Tuhan Jesus Kristus, Tuhannami. Amen.

S   :  (Mangendehon): BE. 207: 2     SAI TIOP MA TANGANHU       Bl. 150

v  Baluti ma rohangku na marsak i, tu asi ni rohaMu na godang i

Sai sesa ma dosangku asa tongtong, guru di Ho rohangku tu jolo on.

U   :  Tabege ma Hata bagabaga taringot tu hasesaan ni dosa:  Adong do di hita sintua ni malim na songon i, na hundul di siamun ni habangsa ni hatongamon di banua ginjang. Dibahen i tarbahen Ibana do pangoluhon ro di ujungna angka na sandok ro tu Debata marhitehite Ibana; na mangolu do Ibana tongtong, asa ditangianghonnasida. Hasangapon ma di Debata na di ginjang!

S   :  Amen.

 

08. Marende BE No. 760: 1                JESUS DO ALEALENGKU

v      Jesus do ale-alengku soada tudos nii, ale-ale na sumurung i di au,

Hasoloan ni rohangku Tuhan haposanki, Sipalua na mamorsan dosangki,

Na mangapuli au di sitaononhi, mangurupi au di hagogotan i.

Jesus do alealengku soada tudos nii, Ale-ale na sumurung i di au.

09. E p i s t e l :  2 Musa 18 : 17 - 23 (Responsoria sian Bibel. Udut tu si, dohonon ni uluan ma: I do sahatna: Martua do angka na tumangihon Hata ni Debata jala na umpeopsa. Amen).

 

10. Marende BE No. 766: 1     PADAN NAULI

v     Padan na uli Ho ndang hulupahon, ndang pola mabiar au di ngolungki,

Nang pe holom do dalan siboluson, ro do hatiuron sian langit i.

Ho tung so huhalupahon, Au do manogihon, Au do mangondihon

Ho tung so huhalupahon, Au do margogoihon pos ma rohami.

 

11. MANGHATINDANGHON HAPORSEAON:

U   :  Tahatindangkon ma haporseaonta i, songon na hinatindangkon ni donganta sahaporseaon di sandok portibi on. Rap ma hita mandok: Ahu Porsea…..   

12. TANGIANG PANGONDIANON:

13. Marende BE No. 228: 1   JESUS HAPOSANHU  

v Jesus haposanku unang au pasombu, au di hapunjungan di na so mardongan

Ho tongotong donganku di pardalananku, Jesus haposanku Unang au pasombu

 

14. JAMITA:  Markus 10: 35 – 45 (Jumolo martangiang: Manjaha Turpuk Sian Bibel)

 

Saudara yang terkasih dalam Tuhan Kita Yesus Kristus…

Firman Tuhan pada pagi hari ini adalah permintaan dua orang murid Yesus yaitu Yakobus dan Yohanes. Kedua murid Yesus ini adalah orang yang bersemangat dan berapi-api dalam emosinya sehingga kadang bertindak menurut emosi mereka. Mungkin karena sifat inilah yang membuat mereka dijuluki Boanerges (anak guruh). Keduanya meminta untuk berada di sebelah kanan dan kiri Yesus dalam Kerajaan Surga. Keduanya ingin menjadi yang terkemuka atau popular secara jabatan di antara murid yang lain. Besar dalam arti dihargai, disanjung, dihormati, dipuji, lebih dari orang lain. Keinginan untuk menjadi besar adalah juga keinginan semua manusia, karena hal ini merupakan salah satu sifat dasar manusiawi.

 

Saudara yang terkasih dalam Tuhan Kita Yesus Kristus…

Respon Tuhan Yesus terhadap pertanyaan kedua murid-Nya ini sangat bijak. Yesus tidak menolak dan tidak menerima begitu saja, tetapi Yesus memberikan gambaran bahwa untuk menjadi besar dan terkemuka tidak bisa diperoleh dengan mudah. Menjadi besar harus melalui suatu proses. Melalui jawaban Yesus kita bisa mengetahui bahwa rahasia untuk menjadi orang yang besar dan terkemuka. Inilah yang dijalani Yesus sehingga Ia menjadi pribadi yang terkemuka. Pertama, Rela Berkorban (ay. 45). Jawaban Yesus kepada Yakobus dan Yohanes adalah suatu hal yang sedang dijalani oleh Yesus. Sebenarnya, Yesus adalah penguasa alam semesta dan Raja di atas segala raja yang terkemuka di surga dan di bumi. Namun Ia rela berkorban datang ke dunia ini melalui proses bekerja, mati, dikuburkan dan bangkit untuk menebus dosa umat manusia. Pengorbanan Yesus bukanlah suatu hal yang mudah sebagai manusia yang terbatas dalam banyak hal, tetapi Ia harus melakukan semua itu. Seandainya Yesus membatalkan mati di kayu salib, pastilah hal itu menjadi musibah besar bagi manusia (tidak menerima keselamatan). Dan Yesus tidak akan dikenang sebagai seseorang yang besar sepanjang masa yang layak dipuja dan disembah. Tetapi karena pengorbanan-Nya, Ia menjadi seorang tokoh yang paling besar dan terkenal di seluruh dunia. Tuhan Yesus memberikan teladan bagi kita, bahwa untuk menjadi yang terkemuka harus ada pengorbanan. Jika seseorang ingin berhasil dan punya kedudukan tinggi sehingga dihormati dan dipuji banyak orang, maka ia haruslah tekun dalam bekerja dengan giat. Seseorang yang malas tidak akan mungkin berhasil dan dihormati.

 

Saudara yang terkasih dalam Tuhan Kita Yesus Kristus…

Kedua, Menjadi Pelayan – (Ay. 43, 44). Menjadi pelayan atau hamba yang dimaksud adalah suatu tindakan yang dipilih dengan bebas tanpa paksaan dan dengan penuh kesadaran. Hal ini telah dilakukan oleh Yesus ketika Ia membasuh kaki murid-murid-Nya. Tindakan ini dilakukan dengan penuh kesadaran tanpa ada paksaan. Yesus mengajarkan demikian dan Ia pun melakukannya. Menjadi hamba untuk memperoleh kedudukan dan terkemuka sangat berbeda dengan pandangan dunia. Dunia menjuluki yang besar dengan sebutan bos dan pelayan adalah hal yang disepelekan. Namun Yesus menegaskan bahwa untuk menjadi orang besar, kita harus mau dan rela menjadi pelayan dari semua. Seorang pelayan atau hamba adalah seorang yang aktifitasnya tidak terpusat hanya pada dirinya sendiri melainkan juga pada orang lain. Makna dari kata-kata Yesus ini sebenarnya mengarah ke sikap hati kita. Apapun pekerjaan kita baik itu atasan maupun bawahan, baik bos ataupun pelayan, semua bergantung pada sikap dan kerendahan hati kita. Seorang yang besar tidak hanya mencari keuntungan bagi dirinya sendiri tetapi juga keuntungan orang lain. Hal itulah yang dilakukan Yesus selama berada di dunia ini. Ukuran kebesaran menurut Yesus bukanlah kedudukan yang tinggi bukan juga kekayaan tetapi seberapa besar seseorang itu mau berkorban dan melayani orang lain, itulah yang menjadi besar di hadapan Tuhan. Amin.

 

15. Marende BE No. 730: 1    SAI PATAU MA AU TUHAN    (P. Pelean)

v    Sai patau ma diringku ale Tuhan, papatarhon hinauliMi Tuhan,

Suru ma tondiMi saor tu rohangki, lao papatar holongMu tu donganki.

 

16.  Panutup:

U: Tatangianghon ma peleanta on: Ale Debata, Amanami na di banua ginjang, Ho do haroroan ni saluhut silehonlehon na denggan dohot nasa uli basa na mauliutus. Hupasahat hami ma sian na nilehonMi tu hami, peleannami tu Ho. Sai jalo ma i gabe uap na hushus di joloM. Pasupasu ma i jala ramoti asa huparhaseang hami pelean on, patimbulhon harajaonMu di tongatonga ni huriaM dohot di portibi on. Buhai ma rohanami marhitehite TondiM, asa lam hutanda hami godang ni silehonlehonMi tu hami, asa lam girgir hami mandok mauliate tu Ho, marhitehite Jesus Kristus Tuhannami. Amen.

S    :  (Mangendehon): BE No. 204: 2          Ndang Tadingkononhu Ho

v Nasa na ni lehonMi, tondi ro di pamatanghu. Hosa dohot gogongki,

Ro di saluhut artanghu. Hupasahat i tu Ho, na so unsatonhu do.

U   :  Ale Amanami na di banua ginjang! Sai pinarbadia ma GoarMu! Sai ro ma harajaonMu! Sai saut ma lomo ni rohaM di banua tonga on songon na di banua ginjang! Lehon ma tu hami sadari on hangoluan siapari! Sesa ma dosanami songon panesanami di dosa ni dongan na mardosa tu hami! Unang hami togihon tu pangunjunan! Palua ma hami sian pangago!

S    :  (Mangendehon): Ai Ho do nampuna harajaon dohot hagogoon ro di hasangapon saleleng ni lelengna. Amen!

U   :  Pasupasu! (Parhalado Partohonan).

S   : (Mangendehon): Amen… Amen… Amen...

 

Pelean Parmingguon Kel. 11 Okt’ 2020  : ….……………………………………......

Godangna                                            : Rp..…………………………....................

Selamat Hari Minggu..  Tuhan Memberkati.

Komentar

Postingan populer dari blog ini